24 Ocak 2012 Salı

Art Clay gümüş takılarım - Art Clay silver ornaments

Seneler önce art Clay ile tanıştım ve Art Clay gümüş kullanarak birçok takı tasarladım. Bu takılarımın hepsini ya sattım yada hediye ettim, elimde sadece bazılarının resimleri kaldı (onunda tesadüf buldum bilgisayarımın içinde bir yerlerde). Art Clay oyun hamuru kıvamında bir kil aslında. Kil dedim ama temel malzemesi kil, birçok farklı formu da var. Kil versiyonunda elinize alıp istediğiniz şekli vererek pişiriyorsunuz.  Tabii Al-Oyna-Pişir kadar kolay değil bunları yapmak. Hızlı hareket etmek gerekiyor çünkü kuruyor, ince birşeyler yaparsanız pişirme sırasında kırılabiliyor (benim bunu pişirmeye uygun fırınım olmadığı için mutfak ocağının üzerinde pişirdim hep, belki o yüzden kırılganlığı daha fazla oldu) ve oldukça pahallı bir malzeme. Türkiyede Odak Hobi bu malzemeleri satıyor ve eğitimlerini veriyor (en azından benim yaptığım zamanlarda öyleydi, ben orada eğitimine katılmıştım)

Years ago I came across Art Clay and designed a number of ornaments using Art Clay silver. I sold or gave away as a gift every one of them and am only left with some photos of them ( I found them somewhere in my computer). Art Clay is a clay like kids play dough. Although I said clay actually it's basic material is clay as there are other different forms of it. With the clay you give the clay a shape that you want it to be and cook it. Of course making something is not as easy as Buy-Play-Cook. You need to act fast because it will dry, if you make thin objects there is a chance that it breaks down while cooking. ( I don't have a suitable cooking oven for this work so I cooked it on my oven top, that may be reason of it's fragility) and it's a fairly expensive material.  In Turkey Odak Hobi  is selling this material and giving trainings (at least it was like that at my time, I took a training there) 

DİLEK AGACİ-WİSHİNG TREE


HALKALAR-LOOPS



LALE-TULIP

LALE KÜPE-TULIP EARRİNGS

LALE2-TULIP2

BALIK-FISH

ÇİCEK-FLOWER

SEPET-BASKET





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder