11 Mart 2012 Pazar

Abajur - Lampshade

Geçenlerde malzemelerimin durduğu dolaba nelerim varmış acaba diye baktım. Neler buldum, neler... Aslında durumum birazda vahim. Acaba gerçekten de kocamın dediği gibi evi, çöp eve dönüştürme eğilimim mi var? Her bulduğum renkli şeyi satın almışım, enteresan gelen her çer-çöpü saklamışım, taa Çıralıdan vakti zamanında topladığım ve eve getirdiğim taşlar bile var. Dolabın içi benim için hazine kaynıyormuş meğer. Hiç açılmamış en az 20 paket Fimo var mesela (Açılmış olan paketleri, mokume gane [bunun türkçesine baktım netten ama bulamadım] moduna getirdiklerimi saymıyorum bile). Neyse o hazinenin içinden üzeri kaplanmak üzere çıplak abajur teli çıktı. Bende hemen işe koyuldum.
İşte bu çıktı ortaya. Haa bu arada bu abajurun etekleri de atmaya kıyamadığım ve bir süredir biriktirdiğim keçe parçalarından. Keçeleri plaka halinde alınca onlar eğri oluyor genelde, bende bu eğrilikleri düzeltiyorum, incecik parçalar keserek. Neyse onları da işe yarattırdım...

The other day I had a look in my cupboard that I store all my material. I found loads and loads... Actually my situation is a bit desperate. I'm thinking, do I have the tendency to turn our home into a house full of garbage just as my husband is implying. I have bought everything colorfull, collected anything that I found to be interesting, I even have stones that I brought all the way from Çıralı years ago. The cupboard is full of treasure for me. For example I have about 20 packs of un-opened Fimo. (I'm not even counting the ones that have been opened and the ones that I have transfered to the mokume gane mode). Anyway, among that treasure I found a lampshade wire waiting to be covered. So I started working...
And this is what came out of it. And by the way the skirts of the lampshade is made by felt pieces that I have been collecting instead of binning them as I didn't have the heart to do so. When you by the felt in sheets, they usually turn out to be crooked on the sides and I fix these by cutting thin pieces out of them. And I made use of them...

Çıralı taşları üzerinde Abajur - Lampshade on Çıralı stones 




Limonuma dikkat...
Beware of my lemon...





6 yorum:

  1. Hergün başka bir güzellikle ortaya çıkıyorsunuz Nilüfer hanım :) Ne güzel düşünmüşsünüz kenarlarını :)Ha bir de, hobisi kesmek biçmek dikmek boyamak olan bir sürü kadının evi aynen öyle, çöp ev gibi hiiiç üzülmeyin :)Çok sevdim abajurunuzu, ışık yakınca nasıl görünecek acaba?Tam göremiyorum ama ana gövde de keçeden değilmi?Güle güle kullanın haarika olmuş :) (bir küçük rica: yorum bölünüzden kelime doğrulamayı kaldırabilir misiniz? :) Daha rahat yorum yazabilir eş dost :) sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ana gövdesi keçe değil. Denizli kumaşı (tam adı bumuydu hatırlayamadım) Yıllar önce almıştım, pek hoşmuş ben bundan birşeyler yaparım diye. Yaptımda muhtelif bir şeyler. Artanlarını buldum evde. Kelime doğrulamayı ben koymadım, haberim bile yoktu varlığından, iyi ki söylediniz. Hemen nasıl kapatabilirim araştırmasına başlıyorum. Güzel yorumunuz ve önemli uyarınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş ne orjinal bir fikir ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok beğendim,bloğunuzu yeni keşfettim,izlemeye alıyorum.

    YanıtlaSil
  5. evdekiler de benle çöplükçü diye alay ediyorlar ama geri dönüşüme güzel katkımız oluyor
    bu abajur çok güzel ellerinize sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım bir şeyler üretmek istiyorsak çöplükçü olmak lazım. En azından çöplükçü olmak konusunda yalnız değilmişim buna sevindim. Çöplükçüler dayanışması budur...
      Sevgiler

      Sil