20 Mart 2012 Salı

Tığ işim - My crochet work

İki gündür bir tane çanta yapmak için uğraşıyorum. Devamlı fikrimi değiştirdiğim için habire dikip söküyorum, tabii ki bitmiyor, bitemiyor hal böyle olunca...
Günün birinde ablam (eşimin ablası) elinde renkli yünler ve bir tığ ile bir şeyler yapıyordu. Çocukluğumda yapmıştım aslında tığ işi ama beni çok açmamıştı, çünkü herkes banyo lifi yapıyordu ve benimde aklıma yapılası başka bir şey gelmiyordu. Banyo lifi yapmaktan hiç haz almayacağım için bende tığ ile olan ilgimi kesmiştim. O gün ablamın elinde renkli yünlerle bir şey yaptığını görünce birden öğrenesim geldi. Oturdum yanına "bana göster, nasıl yapıyorsun bunu " dedim. O da bana gösterdi... Ertesi gün hemen koşulur, sevdiğim renklerden birkaç yumak yün alınır (ama kalın-kim uğraşsın ince ince), birde yanına tığ, hemen eve gelinir ve akşamdan aklımda kalanı unutmadan oturulur ve "tığ örmeyi öğrenilir"... Aslında ben mi öğrendim tığ işi yapmayı, tığ işimi benden öğrendi uydurularak bir şeyler yapılabileceğini, bilmem... Ama uğraşlarım sonunda aynı kareden birkaç tane yapmayı başarınca bana bir heves geldi, gidip yünlerin devamını alarak oturdum ve bir haftanın sonunda aşağıdaki örtü ortaya çıktı. 

I've been struggling for two days for one bag. As I'm continiously changing my idea, I'm repeatedly sewing, un-sewing, of course it's not finished, it can't be finished when things are like this.
One day my sister in law was doing something with colorfull wool and a hooked needle. As a child I had done crochet work but it wasn't something for me, as everybody was making some bath soaper and nothing else that was nice was comming to my mind. As I wouldn't get any pleasure in making the soapers I finished my relationship with crocheting. That day when I saw my sister in law with all the colorful wool I had an instant urge to learn. I sat by her and said "Show me, how do you do it". She did... Next morning you run and by some of the favourite colors of wool (thick though, who's going to bother with thin wool?) and a hooked needle to go with it, run back home, sit down and before you forget what you have left in your mind from the lesson last evening "learn how to do crochet work".... Really I do not know if I was the one who learned to do crochet, or was it crochet who learned that things can be made this naff... But after a lot of efort when I gained the ablility to do a couple of the same square, I was eager to do more, so I went out to get a lot more of the wool, and by the end of the week I had this blanket.


10 yorum:

  1. Merhaba yeni tığ işi öğrenip bir haftada bitirmek maşallah demek istiyorum.Elinize sağlık çok güzel olmuş sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar delik deşik ki bu yaptığım, (resim de bile görülüyor). Muhtemelen küçük bir sehpa örtüsü kadar'dır attığım ilmekler, böyle olunca da bitiyor hızlı. Ama yine de pek öğrenmiş sayamıyorum ben kendimi, durumu idare ettim diyelim...Sevgiler.

      Sil
  2. rengarenk çok güzel acemi işi gibi olmamış çok profesyonel duruyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desene oldukça acemi işi olan bir şeyi profesyonel gibi göstermişim. Bu da bir marifet değilmi..:))

      Sil
  3. Arkadaşım bu ne marifet yahuuuuu. Bende öğrenmek istiyorum en sevdiğim ama beceremediğim bir şeydir tığ işi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım sendeki marifetlerin az kalır yanı mı var sanki? Ben sana göstereyim tığ işi diyeceğim ama...yok, bu cümleyi içim almadı... Ben sana bu battaniyedeki kare nasıl yapılır onu gösterebilirim... Bu daha dürüst bir cümle oldu...

      Sil
  4. renk seçimi çok güzel,içimi açtı doğrusu.Tebrikler.İlk deneme için çok başarılı.

    YanıtlaSil
  5. İçim açıldı, öyle güzel olmuş ki. Valla bravo. İlk denemen buysa daha sonrasını düşünemiyorum:) Ellerine, emeğine sağlık.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil