21 Mayıs 2012 Pazartesi

"Oda" derinliklerinde - In the depths of the "room"

Bugün, öğleden sonra bütün enerjimi toparlayarak aşağı kata indim. Daha hala ilgilenemediğim bir çok dolap vardı. Zaten kutuları da doldurmuş ama kapaklarını kapatıp, etiketleyip yerlerine de yerleştirememiştim. "Oda" daki mobilyaların arkasından, dolapların içinden neler çıktı neler. Muhtemeldir ki senelerdir oradalar... Bugün paylaşmak istediğim "tepsiler". Bunlar hatırladığım kadarıyla beni hayal kırıklığına uğrattıkları için (yoksa ben mükemmel yapmıştım aslında, hep o tepsilerin suçu...) atıldılar bir köşeye. Aslında bizim evimizde tepsilerimiz çok kıymetlidir çünkü onlar yeri gelir bizim televizyon karşısında yemek yeme sofralarımız olur diğer işlevlerinin yanı sıra... Mutfağım da küçük sayılabilecek bir mutfak... Bütün bunları da üst üste koyunca musluğun altında köpürtülerek yıkanabilecek ve az yer kaplayan tepsiler çok işlevsel oluyor... ve tabii İkeaaa evimizin herşeyiii (tepsi de bile). MDF tepsiler ise bu tanımların hiç birine uymaz... Ağır-taşıması zor, suya girmez-yıkanmaz, kibarca silinmesi de bana uymaz, yetmiyor gibi çok yer kaplar... Hangi akla uyup aldıysam...

Today in the afternoon I gathered all my energy and went downstairs. There were cupboards that I hadn't attended. Besides, although I had boxed my stuff I hadn't cloosed their lids and put them into their place. I found loads of things behind and inside the cupboards of the "room". Most probably they've been there for years... Today I want to share my "trays". As I remember these have been taken out of sight because they disappointed me (I made them perfectly but they are to blame...) Actually in our house trays are very precious as besides their other functions they serve as tables to eat in front of the TV... My kitchen can be considered as small... When all these came together trays that can be washed under the sink and that occupy little space can be very efficient... and of course Ikeaaa everything our house can need (even in trays) The MDF trays do not fit into any of these descriptions... They are heavy and hard to carry around, they can't be washed with water and it doesn't do me any good by only wiping them kindly and they occupy a big space... I don't know why I ever bought them...

Tamamen bitmemiş olsada EN bitmiş tepsimden başlıyorum...
Although not complete yet I'm starting with my NOST finished tray...

Kullanılan yöntemler: Eskitme boya, Stencil ile pasta rölyef, peçete... Bitmesi için yapılması gereken: 100 kat vernik...
Methods used: Antiquing, relief paste applied with stencil, napkin transfer... What it needs to be complete: 100 varnish...

 Kullanılan yöntemler: Peçete, Çatlatma Bitmesi için yapılması gereken : Kulp takma
Methods used: Napkin transfer, cracking... What it needs to be complete: Handles
 Kullanılan yöntemler: Fimo mozaik Bitmesi için: Kenarların 1 kat daha boyanması, vernik (hem Fimo, hemde  ahşap)
Methods used: Fimo mosaics What it needs to be complete: 1 more coat of painting, varnish (both for Fimo and wood)

Kullanılan yöntemler: Fimo mozaik Bitmesi için: Kenarların boyanması, vernik (hem Fimo, hemde  ahşap)
Methods used: Fimo mosaics What it needs to be complete:Painting sides and etc., varnish (both for Fimo and wood)

13 yorum:

  1. Aaaaaa!Ben bunları bir kenara bıraktığınız için hayal kırıklığına uğradım?!!!Çünkü çok güzel ve orijinal olmuşlar.Bence onlara, hemen herkesin görebilceği bir yer bulun.Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Evet haklısınız, bitirip ne yapacaksam yapmam lazım. Bitirmeye gönlüm olmadığı için yine gömdüm odanın derinliklerine...

    YanıtlaSil
  3. odanın derinliklerinden gün yüzüne çıkmayı hakeden çalışmalar. hepsi birbirinden güzel ve çok emek harcanmış, belli. hergün başka bir tepside yemek yiyerek değerlendirebilirsiniz mesela:))
    eline sağlık,
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Nilüfercim neler çıkıyor bak sana ,dağınık olmayı bazen bu yüzden severim, böyle köşelere atarız ve gün gelir bir an çıkıverir karşımıza bizi mutlu eder geçmişe götürür,yarımsa devam etme iştahı gelir...benim için çok güzel bir duygudur sanırımki senin içinde öyle olmuştur.Ne kadar güzel olmuşlar,ellerine sağlık canım ii haftalar...

    YanıtlaSil
  5. Merhaba hepsi çok güzel çalışmalar fimo mozaik çalışmayı çok beğendim bende denemek isterim.Bitmiş hallerini de merakla bekliyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Asortik, bilemiyorum ben kullanırmıyım, dediğim gibi o tepsileri kullanmam için daha büyük bir mutfağa ihtiyacım var her şey den önce...

    YanıtlaSil
  7. Ferideco hakikaten sürpriz oluyor buldukça. Aslında asıl sürprizi bu blogu yazmaya başladıktan sonra yaşıyorum. Bir takım objeler yapmış evin türlü yerlerine koymuşum ve zaman içerisinde gözüm öyle alışmış ki onları algılamaz olmuşum. Şimdi her girdiğim odada "Aaa, ben bunu da yapmıştııımmm, resmini çekeyim de paylaşayım" diyorum.

    YanıtlaSil
  8. Mehtap Kaya Fimo mozaik diye bir teknik var ama sanırım o farklı bir teknik, bu benim uydurmam... Benim bu uydurma teknikle yaptığım bitmiş Fimo aynam var, onu gördün mü? (diğerlerini ne zaman bitireceğim konusunda kendime güvenemedim de...)Sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Evet o aynayla blogunu tanımıştım çok güzeldi.

    YanıtlaSil
  10. bendede böyle yarım yarım o kadar çok iş varki :) Biheves başlamışım, can alıcı kosmını bitirmişim geriye ayrıntılar kalmış ve hiç bitememiş :)
    Bu arada hepsi şahane ama ilk tepsi sanki daha şahane :) Üzerindeki dokuya bayıldım.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. Oytunla hayat, benim bıraktıklarımın hepsi içime sinmeyenler, beğenmediklerim... O tepsi fena değil ama pembesi çok yoğun geldi bana... Altını beyaz yada çok uçuk pembe yapsaymışım daha güzel olacakmış. Bırakılma sebebi de o olsa gerek... Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. ooo süper görünüyorlar ellerine sağlık güzelim...

    YanıtlaSil