18 Mart 2014 Salı

Beyaz oda

Evimdeki beyazlama faaliyeti son hız devam ediyor, az kaldı.
Günün birinde yatak odasına dalmıştım bu kez de... Bir gömme dolap, 2 komodin haricinde eşya olmayan bir oda bu. Ahşap olan her şey aşağı yukarı aşağıda gördüğünüz renkteydi. (komodinler, gömme dolabın kapakları, çerçeveler, kapı...)
Komodinleri boyadım beyaza... Gömme dolap kapaklarını çok ağır oldukları ve kayma fonksiyonunda bana sıkıntı yaşattıkları için söktürdüm ve beyaz, hafif ve aynalı kapaklar taktırdım... Gömme dolaptan çıkan ahşap kapaklardan birini kestirerek üzerilerine sünger, elyaf ve kumaş kaplayarak yatak başına dönüştürdüm. Çerçeveleri ve kapıyı beyaza boyadım ( Sadece bu odanın kileri değil, bu kattaki tüm odaların çerçeve ve kapılarını boyadım) . İkea'dan 49 lira'ya aldığım bu dümdüz rafı yatağın tepesine taktım, Banyo için aldığım ve türlü sebeplerden banyoya takamadığım rafı astım, birazda süsledim odayı ... ve tatatataaaa....
Her zamanki gibi, projemin bütünü beni o kadar heyecanlandırdı ki odanın önceki halini fotoğraflayamadım. O yüzdendir ki aşağıda tek  "öncesi-sonrası" resmi var, diğer resimler hep "sadece sonrası"

My whitening process in the house is continiuing. 
A while ago I was in the bedroom... There is no other furniture in this room except from a built in wardrobe and 2 bedside tables. All wood that was in the room was more or less in the color of the bedside table that you can see below. (the bedside tables, the doors of the wardrobe, the window frames and the door) 
I painted the bedside tables to white... I got the wardrobe doors changed to light weight white doors with mirrors as they were too heavy and were giving me a hard time while trying to slide them open or close... I got one of the door cut to size then I covered it with foam and fabric so that it would serve as a head board. I painted the window frames and the door to white (not only in this room, I painted all the frames and doors in that floor) ... Mounted the shelf that I got fom İkea for 49 lira on top of the bed, mounted the shelf that I'de bought for the bathroom but wasn't able to set up for some reason, decorated the room a bit... and now this is how it looks like. As usual, I was too excited about my whole project so I forgot to take the picture of the room before I'de done all this. So below you can find only 1 "before and after" picture, the rest is "only after"...








Çarpı işi kalplerimi Çiğdem arkadaşım işlemişti. Yeni rafıma pek yakıştı...

The cross stitch hearts were made by my friend Çiğdem. They look very good on my new shelf...





Çocukken İngiltere'de yaşamıştık ve bu domuz kumbaramı 7-8 yaşlarımda birisi bana hediye etmişti. (kim olduğunu hatırlamıyorum, belki de anneme sormalıyım). Normalde bu tür objelerden sıkılırım zaman içinde ama şaşırtıcı bir durum var ki hala bunu çok seviyorum.

When I was a kid we lived in the UK for some time and someone gave this piggy bank to me as a gift (I can't remember who, maybe I should ask mum). I normally get bored with objects in time but surprisingly I still love this one.


İsterdim güvenlik sebebiyle şu çirkin demirlere ihtiyaç duymadığım bir yerde yaşamayı, onları da mı boyasam beyaza?

I would love to live in a place that I don't need these ugly iron stuff for security, should I paint them white also?












10 yorum:

  1. Çok güzel olmuş Nilüfer ellerine sağlık.
    Artık bu sene boya işlerine bende gireceğim.
    Sıkıldım vengelerden.
    Vallahi bu boya işlerine el atan arkadaşlar öyle işler çıkartıyorsunuz ki ustalar kıskanıyordur :)))
    Bu arada bir sorum olacaktı ama boya ile ilgili değil...
    Yerlerin halı fleks olduğunu gördüm. En azından yatak odası için bende çok düşündüm ama hep olumsuz şeyler duydum.
    Temizliği zor. Bazayı çekip silme ihtimalin yok , yada halıdan anlamadığımız için kaliteli bir halı fleks bulabilmek .Buna benzer olumsuzluklar.
    Bu konuda bana olumlu yada olumsuz yönlerini söyleyebilirmisin..
    Şİmdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Odalardaki halının altı aslında parke fakat biz rahat edemedik parke ile ve üzerlerini halı kaplattık. Halının rengi beyaz ve şu an itibariyle en az 15 senelik. Normalde halı ile ilgili hiç sorunumuz olmadıysa da yatağın altına gelen kısmını temizlemek her zaman mümkün olmadığı için bir tek orası problem oldu. Yatak ağır, oda küçük, dolayısıyla altını temizlemek için yatağı odanın içinde dolaştırarak altındaki bölgeye ulaşmak mümkün olabiliyor ki o'da tek kişinin yapabileceği bir şey değil. Her şeye rağmen biz halıyla rahat ettik. Seçtiğimiz halı bukle türü bir halı olmuştu zamanında, biraz pahallı bir halı idi ama tüylü olmamasının iyi olacağına karar vermiştik. Tabii şunu da ifade etmeliyim halıyı yatak odası katına döşettik, yani yatmadan yatmaya çıkıyoruz oraya, o yüzden de temiz kaldı. Salon yada oturma odası gibi bir mekanda olsaydı böyle olmazdı. Şimdi söküp atmak istiyorum ama o kadar alıştım ki halının rahatlığına, sıcaklığına cesaret edemiyorum. Sevgiler...

      Sil
  2. Çok azimlisiniz maşallah:)
    İç açıcı olmuş, ne güzel.
    Dolap kapağını değerlendirmeniz de ne iyi olmuş, taş gibi sağlamdır herhalde, milli servet sonuçta, değerlendirmek lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde ne sağlam, taş gibi, bildiğimiz ahşap, yerinden kımıldamıyor. Bu sebepten de dolap kapağı modundayken çok çektirdi bana. Sevgiler...

      Sil
  3. Beyaz gibisi var mı? Mis gibi olmuş hepsi ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle beyaz şahane bir renk evde, giyimde... Temiz, aydınlık, ferah... Senin merdivenleri görünce yan gözle merdivenlere de bakıp durmaya başladım, bakalım gelecek günler neler gösterecek...

      Sil
  4. Süpersiniz gerçekten. Ben de birkaç eşyaya el atıp, boyasam diyorum ama tembellik işte.
    Sizi görünce içime bir gayret geldi ama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün hikaye başlamakta, başladınızmıydı gerisi kendiliğinden geliyor... Kolay gelsin...

      Sil
  5. Bir yerlerden bu posta denk geldim. Komodinlerinize bayıldım. Yatak başı da aynı şekilde, size şuan hayranlıkla bakıyorum! :) Nasıl güzel işler başarmışsınız! Kocaman, gönülden tebrikler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komşunun tavuğu komşuya kaz görünür misali bende sizin komodinlerinize hayran oldum... Güzel yorumunuz için teşekkürler...

      Sil